Monday, 22 February 2016

Kisah Sedih Keluarga Tinggal Di Sebuah Pondok Jadi Viral

Tags

MUNGKIN banyak lagi yang tidak mampu menyara hidup dengan baik kerana kos sara hidup yang tinggi dan membataskan untuk memiliki kediaman sendiri. Terbaru satu kisah sedih yang telah diviralkan didalam facebook baru-baru ini sebuah keluarga yang hidup di sebuah pondok dengan mempunyai baby baru 3 bulan dilahirkan dan seorang lagi berumur 4 tahun.

Kes viral orang susah hari ni kat fb aku dan kawan2 dr Pusat Zakat Pahang & Majlis Ugama Islam Pahang (MUIP) dah pergi ziarah... Menitis airmata aku bila jejak je kaki kat kawasan belukar (Batu 7, Kuantan) ni tengok sebuah keluarga tinggal kat sebuah pondok yg dibina sendiri... Duduk dgn keadaan yg sgt daif... Yang baby tu 3bulan dan yg sorg lg tu 4tahun... Dua2 perempuan... Syukur Alhamdulillah ramai pihak membantu dan keluarga ni sekarang dah dibawak ke Kompleks Penempatan Asnaf Majlis Ugama Islam Pahang Sg. Soi...
P/S : Semoga hidup keluarga ini semakin dipermudahkan dan dimurahkan rezeki mencurah-curah.

Show comments
Hide comments


EmoticonEmoticon