Sunday, 27 December 2015

Respon Mengejutkan Dari Netizen Tentang Syarikat Rayani Air

Tags

SYARIKAT penerbangan baru yang dilancarkan milik syarikat dari MALAYSIA iaitu Rayani Air telah melebarkan sayapnya ke luar negara. Rayana air memperkenalkan konsep yang belum ada di syarikat-syarikat yang beroperasi di Malaysia dengan berkonsepkan ISLAMIK.

Disamping itu penumpang yang beragama islam haruslah berhijab (bagi kaum wanita) manakala bukan beragama islam haruslah berpakaian sopan. Pihak Rayani Air juga menyediakan makanan yang halal sahaja akan ada di dalam menu dan minuman keras tidak dibenarkan sama sekali.

Bagi kita mungkin peraturan itu normal, tapi tidak bagi orang di negara luar. Macam-macam tohmahan dan kutukan mengenai Rayani Air ni.. Korang tengok la sendiri..

Ia bermulanya apabila..
BBC News Asia telah mengeluarkan artikel mengenai perkara-perkara yang kita perlu tahu tentang Rayani Air beberapa hari lepas. Maklum lah, pada sesiapa yang pertama kali dengar mesti nak tahu lebih mendalam pasal syarikat penerbangan ni kan?

Tapi yang tak best bila..

‘Let them go bankrupt!’
‘Scary, radical, racist…’
Berikut merupakan antara komen-komen negatif yang diterima oleh Rayani Air. Geram, marah, sedih pun ada. Haihh..

P/S : Tiada jalan mudah untuk kita berdakwah dan menjadikan sesuatu benda kearah kebaikan. Stay STRONG RAYANI AIR.

Show comments
Hide comments


EmoticonEmoticon