Monday, 14 December 2015

Apa Terjadi Bila Anda Meletakkan Bawang Pada Kaki Saat Anda Tidur

UMUM kita tahu kaki mempunyai banyak fungsi dan urat pada tubuh seorang manusia. Dalam perubatan di China, telapak kaki memiliki banyak jalur akses terus ke beberapa organ pada tubuh badan kita yang dikenali sebagai meridian. Apa Meridian? Ia adalah jalur tertentu organ pada tubuh manusia.

Bagi yang mereka memahami perubatan di China mungkin tahu bahawa sistem meridian sangat berkait rapat dengan sistem saraf pada anggota badan kita. Pada gambar di bawah ini anda dapat melihat organ dan sistem dalam tubuh dan titik hubungan meridian di kaki.
Telapak kaki kita ini memilik banyak saraf yang sangat berbeza, dimana ada sekitar 7,000 ujung saraf yang secara tidak langsung menghubugkan ke bahagian organ dalam tubuh manusia. Hujung-hujung saraf tersebut adalah sirkuit listrik yang sangat kuat dalam tubuh dan sering aktif jika sering menerima sentuhan. Tak hairan jika para ahli perubatan China menggalakkan berjalan dengan kaki tanpa kasut. Maksudnya agar hujung-hujung saraf di telapak kaki dapat menerima banyak rangsangan dari apa yang dipijak serta agar bersentuhan terus dengan tanah yang mengandung ion negatif bumi.

Salah satu cara paling mudah untuk membuka jalur-jalur listrik (meridian) dan untuk membantu memurnikan organ internal pada tubuh adalah dengan cara memotong bawang merah atau bawang putih dan melekatkannya pada telapak kaki. Lekatkan hirisan bawang tersebut di telapak kaki semasa anda tidur. Untuk lebih mudah dan agar hirisan bawang tidak terlepas ketika anda tertidur, lekatkan hirisan bawang pada telapak kaki dan pakailah sarung kaki.

Antara beberapa jawapan kebaikan dan manfaat meletakkan bawang pada kaki kita :-

1) Ia membersihkan darah anda dari kotoran, Saat anda tidur, asam fosfat dari bawang diserap melalui trans-dermal pada telapak kaki dan masuk ke pembuluh. Asam fosfat mampu memurnikan dan menyerap racun dalam darah.

2) Membunuh segala bakteria dalam tubuh badan, kuman dan patogen: Bawang, baik itu bawang putih maupun bawang merah memiliki manfaat anti-bakteri dan anti-virus yang kuat! Ketika anda tidur, kandungan bawang akan menghisap bakteria berbahaya dan racun akan keluar dari tubuh melalui telapak kaki.

3) Menyamankan udara sekeliling: Udara di kamar atau ruangan tempat anda tidur akan menjadi bersih. Di barat, kebiasaan menyimpan potongan-potongan bawang dan meletakkan di penjuru ruangan sering dilakukan. Hal ini bertujuan untuk membersihkan udara dari virus yang boleh menyebabkan berbagai penyakit termasuk flu atau selsema.

P/S : Kos yang begitu jimat hanya sepotong hirisan bawang lalu memakai stokin bersama bawang boleh mencegah banyak penyakit. Selamat mencuba...

Show comments
Hide comments


EmoticonEmoticon