Friday, 23 October 2015

Peniaga Kuih Tepi Jalan Mampu Raih Pendapatan RM 13K Sebulan

Tags

Nampak kerja seperti menjual kuih diperkecilkan oleh masyarakat disekeliling kan, namun kehidupan peniaga lebih menyeronokkan dan lebih besar pendapatannya dari makan gaji kerja pukul 8.30 am ke 5.30pm. Siapa sangka dengan hanya berniaga makanan sarapan, lelaki ini mampu menjana pendapatan sehingga RM 13K sebulan tanpa memerlukan segulung ijazah.

Jika diperhatikan zaman sekarang, ramai orang yang memiliki ijazah terutamanya graduan muda di negara ini masih lagi ‘merangkak’ dalam menjana pendapatan mereka. Hanya berniaga merupakan satu-satunya cara untuk menjana pendapatan yang tinggi.

REZEKI BUKAN PADA SEKEPING IJAZAH!
Dulu pandang brader macam ni macam tak ada masa depan je, bila renung balik, masa depan dia lebih cerah daripada kebanyakan kita.

So nak pandang rendah lagi ke orang berniaga tepi jalan macam ni?

Renung-renungkan, dan selamat tunggu pukul 5.30 meredah kesesakan!

Ya lah, dalam agama Islam sendiri pun menggalakkan kita untuk berniaga. Jadi, semoga kisah lelaki ini menjadi teladan dan inspirasi buat kita semua.

Sumber : Facebook Shahrul Shafiq Zamri

Show comments
Hide comments

1 comments so far

Hanya orang yang makan gaji saja yang suka artikel ini.Masa untuk buat kuih perlu diambil kira.Beli daun pisang lagi dll.Mahu 16 jam sehari bekerja.


EmoticonEmoticon